michaelajohansson.blogg.se

Monday

Publicerad 2013-10-14 11:25:58 i Allmänt

I lördags vaknade vi som vanligt tidigt efter en väldigt lugn och skön fredag kväll. Vi städade snabbt och fixade pasta sallad och tog oss sedan till Coogee, en strand en bit ifrån Bondi. Det är ett mysigt ställe, inte alls som Bondi. Där är det med att man ska vara vältränad och gå runt på stranden och spänna sig för att alla ska se en. I Coogee kan man bara relaxa, jätteskönt. Så vi(läs jag) sov nästan hela dagen på stranden, sen köpte vi chips o drack cola. Man får ju passa på på sina onyttiga dagar :)
På kvällen tänkte vi att vi skulle ut, vi tänkte prova något nytt ställe, men det slutade med att vi gick med hostlet dit vi brukar vara. Men efter bara en stund tröttnade vi då det var alldeles för lite folk och för dålig musik. Så vi gick till Oxford street, böggatan i stan. Vi trodde att det skulle va röj och att det skulle bli en kanonkväll. Men tji fick vi. Det hände ingenting, dansgolvet var det inget röj på och inte alls som gayrdagarna i götlaborg på Park Lane. Så med besvikna steg gick vi hemåt och ät lite godis istället.

I söndags fick jag och Linnea sova ut lite när Lisa städade. Vädret var sådär så vi bestämde oss för att gå och handla och gå på stan istället för stranden. Men när vi kom ut och var påväg till affären höll vi på att dö. Denna värmen var inte att leka med. 34 grader och vi höll på att drunkna i våran egen svett. Okej kanske inte riktigt så illa, men vi gjorde snabbt om planen och skyndade oss att handla för att sedan åka till Bondi. Värmen var olidlig så efter att vi kastat i oss en god fish and chips bland alla irriterande flugor som sätter sig på en, så sprang vi ner til stranden och kastade oss i vattnet. Det var till och med behaglig värme i vattnet. Men vilka vågor! Det var att springa snabbt i mellab vågorna för att inte trilla när dom slog över, sen fick man ligga och flyta en bra bit ut för att det bara skulle vara vågor och inte några som slog över. När man sen skulle tillbaka fick man tajma in så man fick springa upp ut vattnet. För gick man när en våg slog över och vattnet sen var påväg tillbaka så drog den nästan undan benen på en. Men det var roligt när man var i :)
När vi la oss och solade hann vi inte mer än att lägga oss innan sandstormen drog igång. Sand precis överallt!! Vi plågade oss ett tag men fick sedan inse fakta och ta vårt pick och pack och lägga oss i gräset, på tok för långt ifrån vattnet. Värmen var tryckande men vi kämpade på några timmar. Sen åkte vi tillbaka in till stan och åt frozen yoghurt och Lisa köpte solbrillor. Resten av kvällen var lugn, matlagning, fixa naglar och skypa lite. En härlig söndag!

I morse när vi vaknade trodde vi att det var ett skämt! Kl 05:50 ringde klockjäkeln, uscha... Men vi visste ju att något gott väntade, så vi tog på oss och åt frukost och gick mot dagens bästa grej! KAFFE!! In på 7eleven och köpte två kaffe. Men besvikelsen har aldrig varit större... Mjölken skummades inte och när vi kom ut var kaffet kallt. Hallå?! Dagens bästa blev precis dagens sämsta. Så vi gick in igen och sa att det var dåligt kaffe. Så vi fick varsin ny, precis i grevens tid hann jag på bussen. Sen fick vi äntligen njuta av vårt kaffe!! Mums.
Chefen skrattade åt mig och Linnea idag på jobbet, vi kommer efter varje rast med en morot och tuggar på, haha. Så sa hon: ni vet att man blir orange av att äta för mycket morötter va? ;)
Sen skrattade vi åt det hela dagen.
Vi har även tagit reda på en sak vi funderat på. Ibland när man ger dom något eller håller uppe dörren så säger dom typ tack. Så vi frågade några på hostlet och dom bara skrattade åt oss och sa att så säger man inte alls. Men idag frågade vi och det visade sig att dom säger "Taa" typ, en förkortning på thanks. Så nu har vi lätt oss något nytt idag också :)
Nu har vi precis ätit middag och jag sitter och väntar på att maten ska lägga sig så jag kan gå ut och springa en runda. Det ska bli skönt att röra lite på sig.