michaelajohansson.blogg.se

Ojojoj..

Publicerad 2013-10-07 11:49:16 i Allmänt

Hej o hå! Jobbet går fortfarande bra, händer inte jättemycket nytt nu. Det rullar på i sin vanliga ordning skulle man kunna säga.. I fredags hade vi lite BBQ efter jobbet, vi gick ost o kex, massa snacks o god mat, mums! Sen åkte vi hem och tog en helkväll ute på stan, vi var på 4 olika klubbar och bara dansade :)
I lördags gick vi upp tidigt och städade, planen var sedan att vi skulle åka till stranden. Men vädret var lite sisådär så efter att ha gått fram och tillbaka och hit och dit i stan  bestämde vi oss för att istället åka till IKEA. Så vi gick till närmsta tågstation och hoppade på tåget, men vi blev lite osäkra och frågade om det var rätt tåg. Damen sa bestämt nej och förklarade hur vi skulle göra. Så vi lyssnade o stannade kvar på tåget för att hoppa av på en annan hållplats och byta. Men man ska faktiskt inte alltid lyssna på damer som försöker hjälpa en. Vi kollade på kartan o det visade sig att vi var alldeles strålande rätt! Väl på IKEA blev vi som små barn på julafton. Det har aldrig mer känts så hemma, det var nästan att man trodde att man skulle komma ut på a6 parkeringen när man gick ut. 
Vi började på 2 våningen och satte oss i en soffa för första gången på 6 veckor. Vilken upplevelse!!! Det var så fantastiskt skönt så man bara ville ligga kvar, sätta på en film och sedan bara somna och sova där hela natten. Men det kunde vi ju inte. Så vi gick vidare och provade sängar istället, haha. En skön säng är man ju inte heller bortskämd med ;)
När klockan närmade sig lunch gick vi till restaurangen och köpte mat, Linnea och Lisa åt såklart köttbullar och potatismos, svenskt ska det va. Medan jag åt lax med potatis och grönsaker. Efter sommarens förätning av lax var det ändå SÅ gott med lax igen! 
Sen fortsatte vandringen på plan 1x det blev en matlåda och en liten handduk som fick följa med hem. Men hallå, jag dog ju typ. Dom hade julpyntat!! Det var så himla mysigt, ååh vad jag älskar jul! 
Sen köpte vi med oss lösgodis, svenskt hederligt lösgodis. Romerska bågar, döskallar mmmm... Och lite choklad. Och vet ni vad dom hade mer?! Lussrbullar, pepparkaksdeg, julmust. Men det får faktiskt vänta ett tag till;)
Sen köpte vi med oss chokladbollar och kanelbullar och åkte tillbaka till sydney och la oss i parken. 
Det är nån flotta festival här i helgen så vi gick till vattnet och tittade på båtar, helikopter och flyguppvisningar och sånt. Men egentligen fattar vi inte riktigt vad det var, men det var säkert jättecoolt. Sen städade jag o Linnea och sen gick vi till biblioteket och satte oss på trappan och kollade på världens fyrverkeri, shit alltså. I den här stan går dom all in!!
Vi vaknade i söndags morse och då var det dax för mig att städa. Efter städningen åkte jag till bondi o mötte upp linnea och lisa. Vi solade några timmar innan vi åkte hem för att laga middag och skynda oss för att hinna med färjan. Men när vi kom dit funkade inte våra biljetter, så vi struntade i det och gick till darling harbour och kollade på rugby finalen mellan sydney och manly. Vi fattade absolut ingenting av spelet så vi försökte googla fram lite regler. Det första man fick lära sig i "regler för idioter" var att det laget som har mest poäng vinner. En mycket bra regel och typ den ända vi fattade något av också;)
I morse gick vi upp och skulle till Manly och träffa en kompis. Jag sprang in i typ 5 affärer som sålde bussbiljetter innan jag hittade någon som inte hade slut på dom. "Sold out" var det ända dom sa annars. På bussen och sen gick vi till en liten strand vid sidan av Manly beach. Där träffade vi Ross som hade med sig snotkelutrustning. Så i det kalla vattnet och sen simmade vi, det var en upplevelse. Vi fick se ganska många små fiskar och några stora blåa. Han simmade ner och hämtade typ sjöborrar som han öppnade upp och vi fick hålla. Så kom dom stora fiskarna och åt ut handen på oss. Så coolt, kan inte fatta hur coolt det kommer bli i barriäreeven:)
Sen åt vi kinamst och solade innan vi åkte hem. Och ikväll har vi varit och fixat biljett till Melbourne så vi kommer dit vid jul :)

Pussokram! 



















Kommentarer

Postat av: mamma Pia

Publicerad 2013-10-07 18:17:46

Vilken tur att Ikea finns!

Postat av: mamma Pia

Publicerad 2013-10-09 16:29:00

Vilken tur att Ikea finns!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela