michaelajohansson.blogg.se

Onsdag

Publicerad 2013-10-30 12:02:30 i Allmänt

Glömde berätta en sak om i söndags. Vi stod på torget inne i Sydney och en kille spelade gitarr. Han var så sjukt grym, det lät som att det var typ 3-4 personer som spelade, men det var bara han och en akustisk gitarr. Jag blev helt hypnotiserad och efter en stund började jag leta efter Lisa och Linnea, men dom var borta. Självklar förstod jag att dom stod någonstans och såg mig och skrattade åt mig och visst hade jag rätt. Där stod dom lite längre bort och gapskrattade. Haha! Linnea hade visst sagt att: nej här kan vi inte stå. Men jag hade inte hört något. Sen hade dom stått och tittat på mig länge och väl innan jag hade fattat att jag var ensam. Glömde jag säga att han var grym?

Linnea har fått nytt smeknamn, Zigge. Då undrar du kanske vart det kommer ifrån? Joo Linnea berättade att hon har Zigenarblod i sig. Och det har man ju märkt, hon är en jäkel på att hitta kvarlämnade saker så vi slipper köpa. Perfekt!!
I tisdags morse fick vi till och med en toast som hon hittat. Fantastiskt gott:)
Jobbdagen blev under eftermiddagen 1000 ggr bättre. Lisa träffade några svenska tjejer som berättade att självaste Beyonce spelar här i sydney i helgen. Så 10 min senare hade vi bokat biljetter till på lördag, hur nice?!? :) kändes som en bra avslutning med att sista helgen gå på Beyonce :)
Så nu går vi all in på beyonce låtar, eller vi försöker iaf att få dom nedladdade på spotify, vilket inte går skitsnabbt. 

På jobbet får vi alltid ringa samtal för att få tag i rätt kortnummer och adresser osv när det är fel. Varje gång jag ringer får jag upprepa allt jag säger. Men idag tog det priset. Ringde till en skola och berättade att jag sökte en förälder på deras skola, för att hon inte lämnat numret till sig själv. Men hon fattade inte, så hon lämnade över till en annan tjej. Jag hörde innan hon sa att hon gick prata att: jag hör inte ett ord vad hon säger, kan du prata med henne. Dock gick det mycket bättre med den andra tjejen hon fattade iaf vad jag ville. 
Nästa person jag ringde så var det mannen som svarade, jag sa att jag ville prata med hans fru. Men hon var inte hemma. Så jag skulle lämna telefonnummer. Jag fick upprepa numret 5 ggr innan det blev rätt. Hur kan man höra 5 istället för 0?! Och namnet typ 10 ggr. Det är ju för 17 deras språk jag försöker prata, även om det kanske inte alltid blir rätt. Hur svårt kan det vara att öppna öronen och lyssna?!

Ikväll har vi iaf lyxat mes jordgubbar och nutella :) mumma!










Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela