michaelajohansson.blogg.se

Veckan sol gått

Publicerad 2013-10-11 14:37:20 i Allmänt

I tisdags började morgonen väldigt roligt. Vi gick till bussen som vanligt, köpte våran kaffe på 7eleven och satte oss på bussen. Den kommer alltid 5 min tidigt, så chaffisen brukar gå ut o köpa en kaffe han också. Så han hoppade ur sitt lilla bås o sa till damen som satt längs fram: nu är det du som har koll på bussen och tar hand om den. Du kan väl köra en buss? Det måste alla som sitter längs fram. 
Och så skrattade han lite. Det roliga i kråksången var att damen svarade lite osäkert: eehmm.. Jag förstår inte riktigt. Jag är inte så bra på engelska. 
Hahaha jag och Linnea höll på att skratta ihjäl oss. Här försökte han skämta till det lite på morgonkvisten och så blev allt bara fel. Stackars damen visste inte vad hon skulle göra och han ångrade sig nog lite i efterhand. Men kul var det!
Inär vi kom hem från jobbet tog vi ett träningspass. Vi kör träningsvecka denna veckan. Herregud vad vi kör! Sen skulle vi försöka rätta till våra ryggar, så vi drog o knäckte lite men om det blev bättre är ingen som vet, haha. När vi ändå höll på skulle vi försöka oss på lite nya konster, vi höll på att dö av skratt. Ingenting funkade, men vi gjorde vårt bästa. Så tillslut sa Linnea, nej nu får du lufta mig så jag får flyga flygplan. Sagt och gjort, jag pressade upp benen och skulle lyta. Då säger Linnea: lyft mig då!!!
Men Linnea, jag har inte längre ben än detta, jag kan inte lyfta mer, du måste lägga dig istället, haha! 
Sen satte vi oss i Linneas nya säng, vi satt och tittade ut på stjärnorna och husen som lyser upp. Det är så mysigt! Helt plötsligt kommer något och flyger och alla 3 hoppar ur sängen och springer in i rummet. En bat, fladdermus!!! Uscha, alltså den flög ju inte in, men det var inte långt ifrån. Så vi satt och lös med en lampa på den sen och kollade när den hängde upp och ner i trädet, ganska coolt ändå, den var typ 1,5 meter ifrån oss och bara tittade på oss. Vilken naturupplevelse!

I onsdags jobbade vi som vanligt, när vi hoppade av bussen och såg vilket ubderbart väder det var bestämde vi oss för att gå till ett yoghurt ställe och köpa med oss. Så vi köpte med jordgubb och passionsfrukt och en med jordgubbar, björnbär och hallon. Sen gick vi till hyde park och satte oss. Det är så underbart att det finns så många parker så nära, så man bara kan gå ut och sätta sig. Där spelade en kille gitarr o sjöng och folk är hela tiden i rörelse. Men på något sätt blir man ändå lite lugn. Ända tills det kom en fågel i 200 knyck som på riktigt typ nuddade Linnea, hade hon inte lutat sig fram i sista ögonblicket hade hon blivit påflugen av en fågel. Haha stackars Linnea som är så rädd för fåglar. Pö kvällen fortsatte fladdermusjakten, men denna gången var dom 2. Alltså vilka äckliga djur, men ändå så coola. Att de som på så nära håll är ändå lite fränt!

I torsdags på bussen stod en kines o slog på biljettautomaten. Här trycket man i sin biljett i en maskin så den skriver något på baksidan och sen kommer den upp igen. Men hennes kom aldrig upp. Paniken i hennes ögon kommer jag aödrig att glömma. Och den roliga bisschaffisen försökte vara lugn o säga till henne att det inte hjälpte och att hon skulle lämna alla personuppgifter så skulle dom lösa det senare. Vilket drama. 5 min innan hon skulle hoppa av gick hon fram igen och stod och verkligen slog på maskinen, chauffören sa till igen att de inte skulle funka och tillslut gav hon sig. När vi gicktill jobbet var det riktigt varmt. Men när vi satt där inne såg det inte så varmt ut, det var knappt nån sol. Men så satte vi oss ute och åt lunch. Det var det sjukaste jag varit med om. 37 grader i skuggan!!!! Hur ska vi någonsin klara denna sommaren när det redan är så varmt?
Innan fikar satt jag och Linnea och jobbade, vi sitter mittemot varandra. Så kom det en elektriker och började greja bakom henne uppe i taket. Jag kollade direkt på henne och gjorde kalkon tecknet (=snygg kille). Linnea gjorde fel på sin order och jag kunde inte koncentrera mig. På fikat stod vi och tittade efter honom hela tiden. Sen skullle vi på toa, varje gång vi gick förbi kollade vi in, men ingen kalkon där inte. Precis innan vi skulle svänga av in mot toan stod han bara där, när vi nästan hade gett upp hoppet. Och så fort jag såg honom sa jag: ååhh.... Och vi smälte. Dock såg han också detta, så det blev lite pinsamt, haha!
När vi gick mot bussen gick vi in och handlade mat innan vi gick till bussen. Bussresan var behaglig och kall men när vi hoppade av och skulle gå med alla saker hem. Usch! Man var helt dissig i huvudet. Och krampen kom direkt. Så vi gick hem och åt lite mellis och sen lagade vi klart middagen innan vi gick ut på rtt träningspass. Löpintervaller blandat med mage, inte riktigt så hårt som det låter. Men i denna värmen, ojojoj... Det var så sjukt jobbigt! Men värst av allt är alla flugor. Dom sätter sig överallt och ger sig verkligen inte. Vi gick sån panik så passet blev lite kortare än planerat. Förstår ni då hur jobbiga dom var när Michan och Linnea inte pallar?!
Sen åt vi wrap, så himla gott. Vi stekte till dom i stekpannan så dom fick lite stekyta, mumma. Sen klippte jag Linneas hår. Mamma, du skulle varit stolt över mig. Oj så bra det blev!! :)

Fredagen startade som vanligt med en kaffe, vädret var mycket kallare. Det till och med regnade lite och det tillhör inte vanligheterna ska jag tala om. På fikat tog vi som vanligt våran äggmacka och en morot. När vi kom tillbaka till våra platser kom en av tjejerna som jobbar och sa; aaah, carrot twins! Haha alla säger att vi äter morötter hela tiden. Det är lite av våran grej här, vi äter morötter hela tiden! 
När vi kom hem städade vi toaletterna och köket och efter det fixade vi en picknick-korg. Vi gjorde en sallad och snickerskakor. Herregud så gott! Vi gick till hyde park och satte oss och åt och sen gick vi en sväng på matmässan som är där. Det är bara massa kinesisk och såndär mat. Nudel mässa typ :) 
Sen kan vi ju ta resten med, vi har alla tre likadana jeans jackor, likadana klänningar, ofta svarta jeans, svarta vans ja vad har vi mer. Vi brukar köra tema, haha! Alla skrattar åt oss, dom svenska trillingarna typ.

Imorgon ska vi städa morgonen sen ska vi ligga på stranden heeeela långa dagen! Det har jag längtat efter hela veckan :)








Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela