michaelajohansson.blogg.se

dammsuga

Publicerad 2013-09-05 11:10:59 i Allmänt

att dammsuga ar nog min nya grej. Shit vad det gar... Nej usch, det ar faktiskt inte alls roligt. Jag hade sa mycket hellre haft ett riktigt jobb och betalat for boendet. Men man kan ju inte fa allt har i varlden.
 
Idag har jag och Linnea gatt runt pa stan och raggat lite jobb, utan att lyckas. Lisa motte upp oss och vi kopte muffins och trostat lite. Sen gick vi runt och tittade och hamnade mitt i en modegrej har. Man man saga att vi inte direkt passade in, haha! Sa nu sitter vi pa billban igen, tillbaka pa ruta ett. Men imorgon tanker vi ta vara snygga ryggor och ga till bondi beach och pa vagen soka lite jobb, eller kanske inte just pa vagen, men nar vi kommer dit. Dar maste det val vara lattare att fa jobb?! Vi far se helt enkelt, sen tanker vi ligga och glassa pa stranden och bara njuta. For hur mycket vi an klagar, ar ledsna och besvikna och vill ha ett jobb sa har vi det faktiskt valdigt bra. Det ar ett fantastiskt land, massa trevliga manniskor, fint och ja helt fantasktiskt. Vet inte om jag kommer tycka att 5 manader har ar for lite kanske.
 
Men samtidigt kanner jag nu nar jag ar har att jag ar verkligen redo att skaffa mig mitt eget boende, plocka upp alla saker man har till sin lagenhet och alla nya saker man fick nar man tog studenten (for 3 ar sen) och bara fa bo!! Jag langar jattemycket till det, MEN jag har det helt underbart har ocksa. Men man kan inte ha allt pa en gang. Sa nu tar vi detta forst, soker vidare lite jobb och sedan tar vi och gor varldens himla resa! Bara njuter av livet och sedan aker vi till Bali och bara solar, badar och har det bra. Sedan far vi komma hem till verkligenheten och borja jobba pa riktigt. Och aka skidor!!
 
Jag och Linnea sa idag att vi ska forsoka aka till Japan nasta ar och aka skidor, herrejosos vad roligt!! kanske ska ta och gora det till en grej till och med, vart 5 ar, alltsa varje ar jag fyller jamt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela