michaelajohansson.blogg.se

Hela veckan lång!

Publicerad 2013-09-15 06:14:29 i Allmänt

I onsdags var jag och provjobbade på ett cafe. Dom var jättemysko. När jag kom dit kastade dom på mig en alldeles för stor tshirt o världens fulaste keps. Sen bara sa dom att gör såhär, jag skulle stå o ta beställningar i kassan.  Vilket ju kan låta ganska enkelt. Men att höra vad dom säger när dom ska ha en stor latte med 1/2 socker, extra varm, light mjölk och lite hasselnötskräm i. Och allt var tvunget att slås in i en speciell ordning, alltså inte som kunden sa. Ja det var inte skitsmidigt om man säger så. Sen sa han innan jag gick att dom skulle ringa tillbaka, vilket inte kommer hända, och att om han hade jobb o göra så hade jag det också. Man kunde inte bara stå där. Nej men det fattar ju jag också, men det är inte jättelätt att veta vad som behöver göras när man varit på ett jobb i 2timmar. 
Så ifrån det sprang jag hem och städade hostlet. Jag stressade verkligen för att hinna klart snabbt, bytte kläder igen och skyndade mig vidare till nästa jobb intervju. 1 h utanför sydney mot Manly. Det var ett kontor som säljer leksaker och jag skulle isf få sitta och registrera ordrar. Typ som på Hestra Handsken, fast att jag inte behöver prata i telefon. Så han gick runt o visade och pratade massa o sen sa han: jag skickar ett mail till dig imorgon och berättar om du får börja på måndag. Jag har några fler att intervjua också. Jaha tänkte jag, det var det också. Några fler att intervjua, kan dom inte bara säga att dom inte vill ha mig?!
Men 1 h senare kom ett mail från honom där det stod att han jättegärna ville att jag skulle börja på måndag och tackade för att jag kommit dit och så. Så nu ska man bli en kontorsråtta här borta i Aussieland! :) 
I torsdags började jag dagen med sovmorgon till kl 9, skönt! Sen blev det att dammsuga hostlet, med reggae i öronen dansade jag bort timmarna fort. Efter det blev det jobb i shopen igen, inte för att jag gjorde svinmycket nytta, men ändå;)

Sen mötte jag upp Linnea och Lisa på stan för en fika, bara det att kl 9 på kvällen är det inte många fik öppna. Så det fick bli på Mc Cafe, men den muffinsen skämtar man inte bort! 
Vidare hem för att sova, men när vi kommer hem är alla påväg ut. Vi hade sagt innan att vi skulle skita i det o bara gå hem o lägga oss. Men alla var så peppade och vi tänkte; varför inte dansa några timmar och sen gå hem och lägga sig?! Sagt och gjort! Vi hängde med till klubben och var som vanligt dom som dansade mest på stället. Vi var kanske 8 personer från hostlet som bara stod och dansade som att det inte fanns en morgondag! 

Förresten så åt vi svenska kanelbullar här om dagen, alltså shit vad gott det var!! Och då har vi ändå bara varit här i 3 veckor, haha.

Fredagen bestod av jobb för oss allihop och sen gick vi på en shoppingrunda på stan. Ett linne rikare blev man under denna eftermiddag. Igår jobbade jag på dagen. Skulle möta upp Linnea och Lisa på stan, men jag med mitt lokalsinne gick så vilse att jag inte hade en aning om vart jag var, haha! Men efter 15 min hittade ja till ett ställe där jag visste vart jag var och hittade sen till affären. Men det är verkligen helt sjukt!! Hur kan man gå vilse i en stad man gått runt i 1000 ggr nu?! Jodå, men heter man Michaela Johansson så kan man alltid gå vilse!  
Och idag blir det att städa först och sedan ska vi ta oss till kmart, en billig kläd/mat affär. Typ som ullared fast mycket mindre :) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela