michaelajohansson.blogg.se

Manly

Publicerad 2013-09-02 06:22:43 i Allmänt

 
Lördag kvällen blev en riktig höjdare den med. Jag och linnea tog en löprunda på ca 40 min innan vi lagade mat. Riset som det skulle varit blev som risgrynsgröt. Haha, alltså inte jättepassande med sötsur sås och grönsaker till. Men när man är här får man bara finna sig i att det inte alltid blir som man tänkt sig. 
 
Igår gick vi upp lite senare och tog sedan en färja över till Manly beach, den tog ca 1 timma men vilken upplevelse. Det var verkligen SÅ fint, man bara njöt varje sekund. Sedan gick vi till vårt favvoställe här o köpte mat. Ni som känner mig kommer bli förvånade. Mc Donalds om jag har blivit kompisar på andra sidan jorden. Med maten i en liten påse gick vi och satte oss på stranden och åt. Vilken strand! Där njöt vi i många timmar innan solen började gå ner. Då tog vi vårt pick och pack och gick en runda i lite affärer. Det är så farliga affärer här, usch. Jag köpte en billa bong bikini, turkos. Lisa och Linnea köpte lite annat smått och gott. Sedan gick vi till en italiensk restaurang och köpte med oss pasta, mmmm.. Vi satte oss vid hamnen och lyckades, utan att veta om det hamna på precis rätt ställe. Vi fick se pingviner! Dom kom och simmade in ifrån havet och gick upp på stranden. Inte för att vi såg många, men vi såg dom. På färjan hem fick vi se hela Sydney lysa upp, vilken stad. Det är så vackert! Vi kom hem vid 8 tiden och klockan 9 hade vi somnat nästan allihop. 
 
I morse började jag jobba här på vårt hostel. Det blev nästan 4 timmars städning. Från våning 3 och ner igenom alla rum med en dammsugare på ryggen. Man ser inte riktigt klok ut. Det och byta alla sopor är det jag ska göra. Efter det var det kökets tur att bli städat, torka av överallt och sedan borsta och svabba alla golven. Hua... Nu vill det till att hitta ett jobb istället så man slipper städa.  Det var det tråkigaste jag någonsin gjort. Och komma in där med en himla  drake på ryggen när folk ligger och sover, jag kan säga att jag är nog inte jätte poppis just nu ;)
 
Idag vet jag inte vad vi ska göra mer. Vi behöver gå o köpa en svart tshirt som vi ska ha när vi provjobbar på ett cafe i veckan. Lisa var först ut idag, imorgon är det Linnea och på onsdag är det jag. Imorgon ska jag även till en skidshop och provjobba lite, så jag hoppas på något av det nu!! Bara jag slipper städa här, haha. 
 
Ha en bra dag här hemma. Nu ska jag njuta av att jag är klar :) 
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela