michaelajohansson.blogg.se

Onsdag

Publicerad 2013-09-04 13:21:55 i Allmänt

 
Då har det gått några dagar igen, i går var jag i skidshopen och provjobbade några timmar. Jag fick gå runt och kolla ganska mycket och sen berättade tjejen som jobbar där om vad allt var o berättade lite om märkena som dom hade som jag inte hade hört om innan. Sen fick jag veta rutinerna för dagen och när chefen kom välkomnade han mig i teamet. M. Det är lite flummigt. Jag får jobba ganska mycket nästa vecka, men efter det blir det jätte lite. Så vi får se hur det blir. Han kanske inte tycker att jag passar in i gänget heller. Det är ju ganska svårt att sälja på engelska när man inte känner sig säker på språket. Och speciellt när dom börjar prata om massa detaljer och sådär, så blir det svårt. Och dom har faktiskt jätte mycket hestra handskar här, så det känner jag ju mig säker på, men alla andra handskmärken... Jag fattar ingenting! 
Och när kunderna kommer så får man inte fråga om dom vill ha hjälp med något, utan man ska säga något om vädret eller något sånt och sen ska man börja prata om produkterna. Det är ju svinlätt på engelska, verkligen ;) speciellt när man ska jobba helt själv bland kläderna!
 
Efter det tog vi en löprunda jag och Linnea, sprang i en svinlång trappa! Aj mina ben, dom blev som spagetti. 
 
Idag städade jag igen, det gick mycket bättre och snabbare. Så det kändes ändå okej. Efter det gick vi till China town och köpte massa grönsaker på en frukt marknad, så mysigt! Sen gick vi o åt en frozen yoghurt med massa gosaker på! Vidare till affären för storhandling och sedan somnade vi alla 3 på golvet hemma i rummet. När vi vaknade tog jag o Linnea en löprunda på 1 mil, det var tungt i kroppen men shit vad skönt att ha det gjort! Tror inte jag sprungit en mil på flera år. Ikväll har vi verkligen inte gjort mycket, lagat lite mat och suttit och tjatat! 
 
Imorgon ska jag städa, igen. Sen tror jag jag ska söka vidare på lite jobb. Och på fredag ska vi till Bondai o njuta lite igen :)
 
Puss&kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela