michaelajohansson.blogg.se

Snart helg :)

Publicerad 2013-09-26 15:00:23 i Allmänt

Då har jag snart jobbat min första vecka på nya jobbet. Första dagen i tisdags var lite pirrigt o dom första timmarna kändes som att det skulle ta en evighet att lära sig, men framåt eftermiddagen började det bli lite lättare. På kvällen tog vi det bara lugnt typ, och sen skulle vi sova. Ja det skulle vi, men jag kunde verkligen inte somna. Kl 4 kollade jag på klockan sista gången och då hade jag absolut inte ens somnat till 1 sekund, det var helt sjukt. Så mindre än 2 timmar senare skulle man upp o jobba, härliga tider. När jag kom hem sen så var mina ögon helt rödsprängda, dom undrade väl säkert på jobbet vad jag höll på med, haha! Så när jag kom hem la jag mig i sängen, men vi kom fram till att vi skulle äta istället så vi lagade massa goda grönsaker och ägg. Kl 9.00 låg jag i sängen och sov som ett barn. Har inte sovit så gott på lääääänge, jag kommer inte ens ihåg hur jag la mig i sängen o somnade, haha!
Så på jobbet imorse kände jag att jag skulle varit pigg, men det var nästan värre med sömnbristen idag än igår. Och nu har jag städat, phu!! Köket väntar fortfarande men det går snabbt, sen ska vi sova också ;) 
Det värsta var idag när jag hade rast, då hade det ringt o nån hade lämnat ett meddelande. Det var från skidshopen, han undrade när jag skulle komma för jag började 10,30. Jag tänkte att dom blandat ihop det igen och kollade schemat, FAN! Det var jag som läst fel. Jag som tänkt att jag inte skulle vara en dum backpacker, jag skulle gått in idag efter jobbet o sagt som det var. Men nej, jag blev en idiot jag med, utan att vilja det! 
Kanske ska skriva vad jag gör på nya jobbet. Dom säljer leksaker till föräldrar som har barn på skolor. Så varje sak föräldrarna köper så går 20% av priset till en fond som skolan kan köpa saker för till sin undervisning. Så det blir endel leksaker! Så dom fyller i en blankett vad dom vill ha osv. sen sitter jag/vi och skriver in allt detta på datorn, inte alltid jättelätt att få till det när det är handskrivet, men det går för det mesta! Så det är allt från singel ordrar till skolordrar, så gör man på lite olika sätt. Sen skriver man ut ett papper man häftar på och sen lägger man det i en back. Sen är det bara att fortsätta igen. Men eftersom man hela tiden har något att göra så går tiden ändå väldigt snabbt. Så det är bra :) imorgon ska vi bli bjudna på grillat till lunch, men smart som man är har man inte sagt till att man är veggo (troveggo) så jag får väl äta morötter ;) haha! 

Nej nu måste jag sova så jag slipper ha en lika hemsk dag till på jobbet med trötthet! Godnatt, ha en bra dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela