michaelajohansson.blogg.se

Sommaren är här

Publicerad 2013-09-10 02:53:00 i Allmänt

 
 

Blogg blogg på datorn där, vad ska vi skriva idag?!

Helgen har gått, söndagen var precis som en söndag hemma i sverige. Lite halvkasst väder, städa, kolla på en film och äta muffins, gå promenad och sedan laga mat. Alltså en riktig slappisdag, så skönt! Igår var första dagen på nya jobbet, en skidshop inne i sydney. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Det var jobbigt! Det är inte lätt att prata engelska om jackor och byxor, speciellt intw när man aldrig innan har hört om märkena. Och skor och handskar, hallå, hur tror dom att jag bara ska kunna allt när jag inte vet vad det är?! Så jag fick panik och ville bara skita i det och gå hem. Men sedan gick vi igenom alla glasögon, alla jackor och byxor och lite om skorna. Så nu känns det iaf bättre! Men han lixom ställde sig bakom mig och lyssnade på allt jag sa, hur jag sa det och sådär, jag blev skitnervös och engelskan gick sämre än annars!men när jag väl blev själv så sålde jag faktiskt ganska mycket saker, så när jag fick göra allt i min egen takt så kändes det ändå bättre. Så vi får väl se, på onsdag ska jag och provjobba på ett cafe som ligger på andra sidan bron här, så det är en liten bit att ta sig, men det löser sig nog :) 
Efter jobbet gick jag hem och åt lite nudlar innan jag och Linnea sprang en runda medan Lisa städade. Sen gick vi och åt pizza på en bar, gratis är gott! Har fått massa gratiskuponger från peter pan, så vi kan gå o käka gratis på olika ställen en gång. Det är kanon för oss fattiga här borta ;) det var jag, Lisa, Linnea, Martina och Anna. När vi kom hem var Helen med och vi satt och fikade och pratade om spöken, haha. Så nu är vissa lite uppskrämda inför natten, perfekt att komma på något kul man kan skrämma någon med nu;)
Idag är det tisdag och snart har det gått 3 veckor sedan vi åkte från sverige, helt galet! Idag ska jag jobba mellan 12-3 sedan ska jag gå hem och kvällen blir nog ganska lugn. Laga lite mat och sen bara sitta o mysa. Imorgon bitti ska jag vara och provjobba på ett cafe, så får se vad det är för ställe. Sen städa och sen ska vi nog gå ut för en av de svenska tjejerna här fyller år:)
 
Förresten så är det helt sjukt, det är typ 30 grader här varje dag. Redan!! Hur ska detta gå?! 
 
Ni får ursäkta att det inte kommer jättemycket bilder, men det finns inte jättemycket nytt att ta kort på som inte redan varit med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela