michaelajohansson.blogg.se

2 dagar kvar

Publicerad 2014-01-28 11:36:54 i Allmänt

Vi avslutade Sanur där vi startade, på monalisa. Det blev en 4 rätters, så underbart god mat! 

Lördag morgon tog vi en sista springrunda utmed stranden innan vi åt frukost allihop. Sen åkte vi till flygplatsen med vår chaffis vi hade till Ubud, men när vi kom dit kunde vi inte förlänga vårt visum där. Det skulle man göra på något annat ställe, men eftersom det var helg så kunde vi inte fixa det. 

Vi åkte vidare mot Kuta och letade boende. Chaffisen tyckte han hade massa bra hotell, men dom var inte alls bra. Så vi blev avsläppta vid poppies 1 för att leta boende själva. Jag satt med alla väskor och väntade medan Lisa, Linnea och Martina letade boende. Så där satt jag, och alla Balineser såg väl sin chans att fråga vart jag skulle, om jag ville ha taxi och vart jag kom ifrån. Men efter ett tag kom tjejerna tillbaka och hade bokat in oss på lyxhotell med frukost buffé. Och det säger man ju inte nej till! Lite dyrare än tänkt, men sista veckan får bli en lyxvecka.  

När vi installerat oss i rummet gick vi till stranden som ligger typ 100 m från hotellet. Bara det att vattnet är så skräpigt, så efter ett tag gick vi tillbaka till hotellpoolen och fortsatte sola. Jag hade sån fruktansvärd huvudvärk, så på eftermiddagen gick jag upp och la mig på vårt rum. Tog några tabletter och sov nån timma. Det blev iaf bättre, så när dom andra tröttnat på solen så fick vi på en shoppingrunda. Jag köpte ett par skor hos en sån skön tjej, hon kunde typ prata svenska. Så söt, så kunde inte motstå att köpa dom av henne :)

När vi duschat på kvällen gick vi till Skygarden och åt middags buffé, det var grillbuffé med massa fisk, kyckling och grejer. Riktigt gott! Så där kunde vi äta oss mätta. Klockan 10 kunde man till och med börja dansa på ett av dom säkert 4 dansgolven, passar oss perfekt som inte vill vara ute så länge på nätterna. Vi dansade ett tag, kollade igenom alla dansgolv och tog sen ett dåligt beslut att testa nått annat ställe. Bara det att det var inte en kotte på nått annat ställe och till råga på allt började det regna. Så vi fick gå in på ett ställe o sätta oss bara för att komma undan regnet. Så fort det slutade skyndade vi hem, och vi hann inte mer än under taket innan himlen öppnade sig och det regnade hela natten. Så lite tur hade vi allt! 

Söndag är vilodag och då blev det sovmorgon till klockan 8, sen fick vi vår frukost buffé. Mums! Det var kanske inte riktigt så bra som vi hade hoppats, men det var ändå gott. Och man kan verkligen äta tills man blir mätt. 
När vi ätit klart la vi oss vid poolen, det kom lite små regn, men det blev inget med det. Tillslut kom solen fram och sn har vädret visat sig från sin bästa sida hela dagen. Och när man äter en sån frukost som vi gjorde så står man sig nästan hela dagen, så på eftermiddagen gick vi och köpte en mango. Då kom jag också på att vi skulle hämta vår tvätt som vi lämnat in. Så jag gick och fixade det, och när jag ändå var där hittade jag en fin sarong, så den får åka med hem och användas till skinnjackan. 

När klockan närmade sig kvällen(vi har slutat kolla på klockan, vi har ju faktiskt semester) så gick vi upp på rummet för att duscha. Och sn gick vi för att leta upp en restaurang, vilket inte var det lättaste, så klockan 8 hittade vi väl en. 12 h efter frukosten och bara en liten mango emellan. Så hungern var på topp kan man säga. När vi ätit gick vi en runda o kikade i alla butiker. Det finns massa skit, men faktiskt ganska mycket fint också. Så det blir nog fler shoppingturer. När vi kom hem blev det hopp ner i sängen. 

Måndag morgon skulle ja och Linnea upp tidigt och springa, men något är lite struligt i mitt huvud. 3:e dagen med huvudvärk och när man till och med vaknar med det är det nått som inte stämmer. Så jag sov vidare ett tag tills Linnea kom tillbaka, då gick vi och åt frukost. När vi ätit tog vi en taxi till immigrationsverket där vi skulle förlänga vårt visum. Men när vi kom dit sa dom att vi inte kunde göra det där. Utan att vi skulle betala för den extra dagen när vi åker ut ut landet. Ååh, så vi åkte helt i onödan. Men nu vet vi iaf. Så vi åkte tillbaka till hotellet och fick en pannkaka till innan frukosten stängde. Då la vi oss vid poolen och njöt. Vi passar verkligen på att få alla soltimmar vi kan nu innan vi åker hem till vintern. 

När eftermiddagsmolnen kom gick vi till Carla Spa på fot och ryggmassage. Jag fattar inte riktigt varför jag väljer fotmassage, när hon masserar tårna sitter ja på helspänn för att jag tycker det gör ont. Och ni som känner mig kan ju tänka er hur det blir när hon går över på hälsenorna. Hua! Då är det att bita sig i tungan så hon inte får sig en spark. Men sen ryggmassagen, tummen upp, så skönt. När vi kom tillbaka var Martina redo för middag så vi skyndade oss att duscha och fixa oss innan vi gick till Skygarden för ytterligare en buffé. Det skulle vara pizza och pasta buffé men någon pizza såg vi inte röken av. Så vi var lite besvikna, så det blir nog ingen mer middag där. När maten var intagen och vi kunde rulla fram gick vi och kollade lite i affärer innan vi gick hem. 

Tisdag morgon tog jag en promenad utmed stranden, huvudvärken ska inte få stoppa mig att göra några sista fina pass här på Bali. Frukosten smakade som himmelriket när vi kom tillbaka. Efter frukosten bytte vi rum, eftersom Martina flyger tillbaka till Australien igen. Avundsjuk = JA! Men först fick vi ett rum som luktade fukt, och sen ett där ACn inte verkar fungera, men det fick vi ta. Vi gick ut och la oss i solen och bara njöt, det var varmare än det varit tidigare dagar, så det blev många dopp i poolen! 

Nu sitter vi på en restauran med wifi, Martinas sista mål med oss innan hon sätter sig på planet till Aussie. Nu kommer det nog inget mer inlägg innan vi är på flygplatsen i övermorgon :)

Och bilder kommer också senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela