michaelajohansson.blogg.se

Födelsedag!

Publicerad 2014-01-09 13:02:31 i Allmänt

Tisdag var en sån slappisdag som man bara älskar att ha på sin semester. Vi gick till stranden och bara låg där hela dagen, solade, läste, badade. Helt underbart! Lite lunch i skuggan och sen på det igen. På kvällen skulle vi ut och äta allihop, och då kom regnet. Så vi plaskade runt i lerpölar eftersom det inte är asfalterade vägar innan vi hittade ett ställe. Det blev stenugnsbakad pizza. Den var helt okej god, men personalen var ingen hitt. Sn gick vi hem och la oss, tidigt, som pensionärer.

Onsdag morgon vaknade vi tidigt. Kl 4 varje morgon har moskeerna böneutrop och efter det var det svårt att sova, så vid 7 snåret fick vi upp och tränade lite. Sen åt vi vår frukost här på hotellet. Ägg och toast med färskpressad juice :) sen tog vi oss till stranden. Idag var det sån sjuklig värme, man visste knappt vart man skulle ta vägen. Så det blev mestadels att ligga i vattnet. Vilket var jätteskönt! Men såfort man gick upp för att lägga sig blev man lika svettig igen. 

Efter lunchen tog vi oss mot båten, då kom också det dåliga vädret. Regn och åska. Men varför inte bara trotsa vädret o köra? Ett 60 tal personer blev utkörda i små båtar till en stor båt. Där var det en DJ som hela dagen spelade. Vädret klarnade upp och blev tillslut riktigt bra.  Så vi njöt för fullt, dansade och sjöng. Efter några timmar var det badstopp i Lombok, så alla hoppade i från båten, det var ljuvligt i denna värme. Sen var det på båten och fortsätta dansen. Det var jättekul :) och framåt 6 tiden fick vi se en jättefin solnedgång. Så vi hade en riktigt bra dag!

Sen gick vi till matmarknaden och åt massa god mat innan vi gick hem. 

Idag vaknade vi tidigt, vid 7 tiden gick jag och Linnea ut och sprang. Efter ca 30 min va vi tillbaka och slängde oss i poolen för att bli av med svetten. Då kommer Lisa och Martina med ett fat med frukt och pannkaka och så sjunger dom alla för mig. Vilken start på födelsedagen :)
Efter frukosten gick vi ner till stranden, sen var det solning, bad, dricka juice och läsa som gällde. Sen kom Tintin, Malin och Ida med en kokosnöt till mig och sjöng på stranden. Vilken dag :)
Till lunch blev det en god sallad och sen tillbaka till stranden för mer bad och sol. Sen känd jag för att lyxa till det lite, så jag fick med mig Linnea och Lisa på pedikyr. Och så underbara som dom är så gav dom mig det i födelsedagspresent! Vilka änglar :)
Så där satt vi, drack mangojuice och fick skrubbade fötter och nymålade naglar. Sen gick vi tillbaka till hotellet och tog ett dopp i poolen innan vi gjorde oss redo för middag. Jag fick fria händer att välja ställe så jag valde ett ställe med lite blandad mat. Dom flesta tog kebab/grillspett men jag tog en kycklingburgare, lite gott är det att äta något annat än ris och nudlar. Sen satt vi och pratade och hade det trevligt, beställde efterrätt och fortsatte mysa. När efterrätten kom var det några som jobbade där som kom med min kaka och ljus och sjöng och typ hela restaurangen hängde på! Vilken grej, det har jag aldrig varit med om :) tack brudar!
När vi skulle betala frågade en av servitörerna om jag fyllde 21, jag sa njaaaaa.. Men blev glad! Sen sa Lisa : nej hon fyller 29. Då säger han, oj då, men du ser iaf inte ut som en dag över 21! Haha. 

När vi var på väg hem gick vi förbi massa krogar med musik, sista stället var helt tomt med folk. När vi gått förbi och hörde att det kom en bra låt vände jag, Linnea och Lisa och gick tillbaka. In på dansgolvet och körde järnet. Sen kom det några fler som ville dansa med oss, vi kastade av oss skorna och stod där barfota och skakade! När svetten rann för mycket tog vi en paus för att försöka hitta något ställe med mer folk. Vi hittade då reggae baren, liveband som sjöng massa bra reggae musik. Så där blev vi fast ett tag och diggade med i massa gamla godingar.

Tack så jättemycket för alla grattis!! Det värmer i mitt hjärta ❤
















Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela