michaelajohansson.blogg.se

Fullmåne

Publicerad 2014-01-14 19:04:01 i Allmänt

I mondags morse gick jag och Linnea upp tidigt, klockan 7 började nämligen vår livs första yoga klass. Jag var lite skeptisk innan, men vilken grej! Bara i själva uppvärmningen kände jag att, yes! Detta är något för mig. Det är både jobbigt, bra för rörlighet och samtidigt avslappnande och man lär sig hantera sin andning. Precis allt jag känner att jag behöver. Det kändes som att man var en helt ny människa efter klassen. Jag hade blivit av med de flesta små låsningar i ryggen vilket gjorde att jag kunde sträcka på mig utan att det kändes obekvämt, magmusklerna var aktiverade och huvudet avslappnat. 

När vi ätit frukost gick vi till stranden, idag var inte vädret 100, men det var varmt och skönt. Men vi somnade och sov i nästan 5h. Jag fattar inte hur vi lyckades, haha! Så dagen blev inte så lång, en dusch, lite planering och sen middag. 

Idag började morgonen med en joggingtur, en långsam en för min del med en krampande vad. Men jag tog mig runt. När vi kom tillbaka hem läste vi lite bok innan vi gick och åt lunch, lax blev det idag, riktigt smarrigt!
När vi kom tillbaka hem började eftermiddagen from hell. Martina hade hört att vädret hade varit skit på Bali och inte skulle bli mycket bättre. Så vi började kolla på biljetter till Thailand, men alla var väldigt kluvna och visste inte alls hur vi skulle göra. Stanna i Bali med ostabilt väder, kanske massa regn, se Bali och kanske kunna surfa. Eller åka till Thailand, fina väder, sola och bada, men missa Bali och betala mycket mer. Vi satt i flera timmar och bara funderade och humöret blev sämre och sämre. Fransmännen bara skrattade åt oss och tyckte vårt problem var ganska litet. Efter ett tag sa vi bara okej, vi går och tar en fika och känner efter. Så vi hittade ett europeiskt cafe, så det blev en chokladkaka med kolaöverdrag och en kaffe. Sen pratade vi och kom fram till atr vi hellre kommer hem och har sett massa saker, upplevt Bali och allt det har att erbjuda lite mindre solbrända. Än att komma hem solbrända av att ha legat på en strand och sovit/slappat och missat att få med oss några minnen från saker vi gjort.  Så fikan gjorde susen när vi var som mest nere :)
Sen gick vi på yoga igen, det är så skönt. Men idag var det inte riktigt lika jobbiga saker, men det var fortfarande bra. Det töjer ju ganska rejält kan man säga. ;)

På kvällen gick vi med fransmännen till matmarknaden och åt fisk, vit snappare(kanske det heter på svenska?!) med ris till, den var så sjukt god. Man fick hela fisken på tallriken grillad och klar att stoppa tänderna i. Till efterrät blev det en bit pannkaka med jornötssmör och nutella, upps ;)

Näs klockan egentligen närmade sig sovtid tog vi oss i kragen och hängde med på fullmoonparty. Jag tror hela Gili befann sig på beachn där partyt var, iaf alla Balineser och dom flesta av turisterna också. Dom små i byn hade också hittat ut ur sina krypin och dansade för fullt på dans"golvet". 
När vi varit där ett tag undrade vi var klockan var eftersom vi lämnat allt hemma. Så vi gick fram och frågade en Balineskille. Då drog han fram en gammal sony erikson, gick in på sms och skickade ett sms till nått nummer för att kunna se var klockan var. Vi skrattade lite och sen sa han: it mis one hour. Hahaha, vi kunde inte hålla oss. Klockan var alltså en timma! Vi tog det som att klockan var 1 och vände oss för att gå, då säger han: ooh, happy fullmoon! Vilken lirare alltså, han fick oss på bra humör iaf :)
Sen dansade vi lite till innan Balineserna blev lite för närgångna, då gick vi hem och la oss istället. För det vankas morgon yoga!






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela