michaelajohansson.blogg.se

Gili T

Publicerad 2014-01-06 11:23:00 i Allmänt

Imorse var det tidig uppgång för att åka till Gili T. Vi åkte buss i lite mer än 1 timma innan vi kom fram till båten. När vi hoppat på båten kände jag direkt att jag började må illa, och så visste man att det var 1h resa. Men som tur var somnade jag nästan direkt och vaknade inte innan vi var framme. Tummen upp!

Direkt när vi hoppade av båten kände man sig hemma. Turkost vatten, vit strand. Mysigt helt enkelt! Sen var det dax för boende letning. Vi lämnade av Ida och Tintin och sen gick vi andra. De första boendena vi kollade var fulla och sen kollade vi säkert 20 till. På ett jättefint hotell var det en engelsk kvinna där. Hon var så snäll och hjälpte oss att hitta andra boenden ungefär i vår prisklass. Så efter att ha kollat på ytterligare ett anta boenden, luktat oss igenom och letat pool hittade vi tillslut ett bra. Lite dyrare än vi tänkt, men helt klart värt pengarna!

Sen gick vi till ett ställe och åt lunch och frack mangojuice. Jag och Linnea fick inte plats vid bordet så vi fick ett eget place. En liten hydda och ligga i, så nice! Ligga där, titta ut över det turkosa vattnet med en mangojuice i handen. Detta är livet!

Sen gick vi till stranden några timmar och läste och sov innan vi gick hem för att göra oss iordning för middag. Vi tog ett dopp i poolen och sen gick vi och fixade biljetter till en så kallad party båt som vi fick fribiljetter till. Så på onsdag ska vi ut i 6h, vi ska åka till alla gili öarna och till Lombok. Det ska bli lite kul. 

Till middag idag åt vi buffe på en nattmarknad. Det var hur mycket god mat som helst. Jag åt ris med 3 olika grönsaksröror, 2 olika vårrullar och en majsgrej. Helt fantastisk mat :) och billigt var det med. Sen gick vi en runda och hittade en reggaebar, vilka människor. Dom satt och rökte och spelade. Men musiken är så bra, vi bara satt och njöt av livet. Tittade på stjärnor och pratade. 

Gili får 5 av 5 toasters än så länge !!









Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela