michaelajohansson.blogg.se

Padang Padang

Publicerad 2014-01-02 09:57:49 i Allmänt

Nu har vi kommit till Padang Padang. Tanken i morse var att vi skulle till Uluwatu, vi gick med stora väskor och poncho i regnet och letade taxi. Tillslut fick vi tag i en för ett hyffsat pris. Men när vi satt och pratade med taxi chaffuören tyckte han att vi skulle åka till Padang Padang istället för att det är bättre surfing och finare. Han släppte av oss på ett "hotell" som vi tyckte verkade helt okej. Bara det att när vi kom in i rummen var det mögel på kuddarna och överallt. Så vi gick igen. Vi gick och letade lite och hittade sen ner till Bali rocks som låg precis vid vattnet. Ett häftigt ställe, men det är inte heller så fräscht. Men det får gå. 

Sen gick vi och kollade på lite matställen, då mötte vi ett norskt par som berättade att padang är jättefint när det inte regnar. Så vi får nog ge det en chans! :)
Sen hyrde vi moppe och åkte till ett tempel och tittade. Man var tvungen att ha en sarong så man inte visade knäna och sen gick vi runt och tittade. Det var massor med apor också! Så fascinerande att vi är så lika dom ändå. Dom satt och plockade bort smådjur på varandra och rengjorde varandra. Och så var det bebisar, så söta!
Nu har vi internet på en restaurang, så vi försöker hitta vart nästa utflykt ska ske. 
Ha en bra dag där hemma :) 













Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela