michaelajohansson.blogg.se

Snart hemma

Publicerad 2014-01-31 06:25:30 i Allmänt

Onsdag morgon, soliga vackra Bali. Först ett träningspass vid poolkanten innan frukosten. Sen var det direkt ner i solstolen för att njuta av den sista hela dagen på Bali. Det är varmt som attan, så det blir ett och annat dopp i poolen mellan soltimmarna. Lyssna på musik, ta upp boken, sova och om igen. Det är ett riktigt hårt liv man har här. Fattar inte att om n vecka lite drygt är vi i Funäs och börjar jobba igen. Jobba?? Vi har inte jobbat sen i början av november, 3 månader utan att ha rört ett finger i onödan. Jag undrar ja hur det ska gå. Att gå upp på morgonen kommer inte vara några problem, men att jobba hela dagarna utan en tupplur kommer bli värre, haha. Och vi som kommer bli inkastade rakt k hetluften i lovveckorna också. Det blir spännande :)

På kvällen gick vi på restaurang och åt god mat innan vi gick på massage. Det är ju så billigt så man måste passa på när man har chansen. Sen gick vi hem och packade ihop oss. La oss för att sova sista natten på Bali.

Torsdag morgon tog vi en löprunda, sen åt vi en långfrukost, checkade ut och la oss vi poolen. Det var ganska blåsigt, så framåt eftermiddagen bestämde vi oss för att gå på massage för att låta tiden gå lite fortare. Visst är det konstigt, varje gång man är någonstans så vill man bara att sista dagen ska gå så man får åka. Även om man egentligen inte vill lämna allt.
massagen var skön och man kände sig avslappnad och redo för en tripp. Vi gick tillbaka till hotellet för att duscha. När lisa stod i duschen gick strömmen, så det blev en mörkerdusch för oss allihop. När vi duschat köart gick vi till hotellets restaurang och åt vår sista middag, jag tror inte att jag ska berätta vad vi åt dock...haha. Sen sa vi hej då till personalen på hotellet som varit jättemysiga och sprang och letade upp en taxi. Det var lite svårt att hitta nån för ett bra pris, för det var så mycket trafik. Men vi hittade en snällis tillslut. Han pratade mer än bra, så vi fattade hälften av vad han sa, om ens det.

När vi kom till flygplatsen tog vi ut pengar, för vi visste att vi skulle få betala en skatt för att åka ut plus att vi varit för länge i landet. På immigrationsverket hade hon sagt 200 var, så det var det vi hade tagit ut. När vi gått igenom 2 säkerhetskontroller, betalat skatten och checkat in väskorna kom bakslaget. Nej vi hade varit fler än 1 dag för mycket som hon på immigrationsverket sagt, så det blev 400 per person istället för 200. Vi försökte förklara vad hon sagt men det gick inte. Så jag fick ta mitt bankkort och boardingpass och gå it från hela flygplatsen igen, ner på undre våningen och hitta en bankomat. Sen tillbaka, igenom 2 säkerhetskontroller och tillbaka till dom andra för att betala våra extra dagar. Vilket joks! Men tillslut kom vi igenom och killarna som vi betalade till var riktigt roliga :)

På planet och börja kolla film, Gatabyn eller vad den nu hette. Ingen vidare film faktiskt, men ändå något att titta på. Till middag fick vi kyckling med potatis och fruktsallad till efterrätt. Riktigt bra mat för att vara på ett flygplan. Och personalen var jätterolig, dom skämtade med oss hela tiden. Efter ca 2 h var vi i Singapore. Då var vi tvungna att hoppa av planet, gå igenom en säkerthetskontroll och sen gå på planet igen. Hua, mitt i natten. När vi satt oss igen somnade vi nästan direkt och sov nästan 5h innan det var dax för frulle. Då började jag kolla på we are the millers, haha, vilken film! Sen landade vi i Doha och skulle ha ca 3 h innan nästa flyg gick. Så vi kollade lite i tax-freen innan vi gick och satte oss och spelade kort. Då upptäckte vi att flyget var en timma försenat. Så vi har hunnit med en hel omgång gin rummy, lite uno och bara vila lite. Men nu vill vi faktiskt att planet ska komma, så vi får mat igen, för vi är hungriga. Det är inte lätt det här med tider när man flyger, frukost kl 3 och nu är klockan halv 9. Ge oss mat! ;)

Nu höra vi i Sverige nästa gång, förhoppningsvis inte mer försenade än vi redan är!