michaelajohansson.blogg.se

Storm

Publicerad 2014-01-16 15:32:34 i Allmänt

Morgon yoga har blivit lite av vår grej känner jag. Vi var på yoga igår morse igen, det är så skönt och samtidigt så jobbigt. Efter det gick vi och skulle boka våran fast boat tillbaka till Bali, men långa näsan åt oss. Det är storm ute till havs så inga snabba båtar varken kommer eller lämnar Gili. Vi fick veta att det troligtvis inte skulle gå på torsdagen heller och kände att okej, vi väntar och åker till helgen istället. 

Så vi gick till stranden och la oss, solen stekte på mellan molnen så det blev en riktigt bra stranddag. När vi kom hem la vi oss i poolen o njöt ett tag innan vi gjorde oss iordning för att gå till matmarknaden. Det blev lite av varje, ris, jordnötssås, majs, vårrullar, grönsaker. Det är riktigt gott :)
Sen satt vi och pratade med fransmännen, gick till reggaebaren och lyssnade på go musik innan vi ville dansa lite på den Irländska baren. Men det var helt dött, så vid 12 gick vi hem istället. 

Imorse var det löpning igen, vi sprang motsatt håll idag, det ska man aldrig göra. Det känns alltid så mycket längre om man gör det, konstigt nog. När vi var runt stannade vi och frågade om båten igen. Men nej, inte idag, inte imorgon och troligvis mellan 1 vecka och 10 dagar innan dom börjar gå igen. Jippie! Så ja, nu är vi strandsatta på en ö i Indonesien, det är inte varje dag, haha. Dom sakta båtarna går har vi hört, men istället för 1 h så tar dom MINST 6h och på ett stormigt hav med illamående, det blir låååånga timmar! 

Nu ligger vi på stranden igen, vädret är inte det bästa. Men det regnar inte iaf, än så länge. men vågorna slår här inne hos oss där vattnet annars är helt stilla. Så det blir spännande med båttur imorgon!

Nu ska vi gå på massage och bara ha det gött en stund :)


  







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela