michaelajohansson.blogg.se

Stranden

Publicerad 2014-01-03 12:37:35 i Allmänt

Igår kväll tog vi ett dopp i havet, vilken värme. Men tyvärr väldigt skräpigt i vattnet! När vi kom tillbaka till boendet köpte vi mat, jättegod mat hade dom. Att sitta där med regnet smattrande på taket och blicka ut över havet är fantastiskt! Men rummen är under all kritik, usch. Så nattens sömn har varit riktigt dålig. Klockan 7 orkade vi inte ligga kvar utan gick upp för att äta frukost. Det blev äggröra med tomat och toast. Och så började det regna. Det var nästan så att tårarna kom. Snälla vädergudar, var med oss. Men nu har vi bestämt att vi ska åka och kolla Gili, blir det intr bättre så åker vi till Thailand.

 Sen gick vi till stranden, vilken besvikelse. Stranden såg ut som en sopptipp. Usch!  Det flyter in massa skit ifrån havet under nätterna. Men dom rensade på, bar bort alla stora stockar och sånt för att elda upp. Småskiten grävde dom ner, så efter några timmar såg det riktigt bra ut. Plus att solen kom fram. Så dagen blev helt fantastisk tillslut! Massa med människor, sol, bad och mat. Så vi har haft det jättebra. 

Det var en sån konstig familj som låg bredvid oss. Det var en mamma, pappa och ett barn på kanske 3 år. Men mamman satt och ammade henne mitt på stranden. vad hände?? usch!

Och sen höll vi på att skratta ihjäl oss åt en Kines som ville att en badvakt skulle lära honom surfa. Han betalade och sen frågade han om dom kunde ta hand oö hans fru på stranden medan han var i vattnet. Men det roligaste av allt var att han tog på sig simglasögon! haha! wn av badvakterna kunde inte hålla sig utan vände sig till oss och bet sig i handen för att inte börja skratta. Stackars kines! 

Fortsätter vädret såhär så blir det inget Thailand. 

Nu sitter vi på en restaurang, har ätit middag och nu ska vi äta lite efterrätt. Det är ju ändå  fredag :)
Imorgon åker vi till Nusa Dua och sen blir det nog Gili nästa vecka!

Snälla vädergudar, var med oss nu, snälla!!!















Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela